آزمون توجه بصری و شنیداری IVA-2  نرم‌افزار پشتیبانی تصمیم‌گیری بالینی (CDS) است که به روان‌شناسان مدرسه کمک می‌کند تا عملکرد توجه بصری و شنیداری و کنترل پاسخ را ارزیابی کنند. این نرم‌افزار شامل مقیاس‌های ارزیابی ADHD (اختلال کمبود توجه و بیش‌فعالی) برای والدین، معلمان و خودارزیابی به صورت آنلاین و خودکار است و همچنین یک ابزار گزارش‌دهی دارد که به شما در ارزیابی کمک می‌کند. با دنبال کردن یک فرایند گام به گام، می‌توانید عوامل مختلفی که برای تکمیل ارزیابی نیاز دارید، بررسی کنید.

آزمون توجه بصری و شنیداری

این ارزیابی شامل تاریخچه بالینی دانش‌آموز، علائم ارائه‌شده، مشکلات روان‌شناختی دیگر، مشاهدات بالینی، نتایج مقیاس‌های ارزیابی و نتایج آزمون IVA-2 است. شما می‌توانید سریعاً گزارشی بر اساس ارزیابی جامع خود تهیه کنید و سپس آن را با استفاده از پردازشگر متن سازگار با MS Word تغییر دهید. امکان برگزاری آزمون، امتیازدهی، بارگذاری نتایج مقیاس‌های ارزیابی ADHD و تهیه یک گزارش جامع و یکپارچه در کمتر از یک ساعت وجود دارد!

بسیاری از اختلالات بالینی توصیف‌شده در DSM-5 شامل اختلالات عملکرد توجه و خودکنترلی هستند. عوامل پزشکی و محیطی متعددی (مانند خواب نامناسب، جت لگ، سرماخوردگی، سردرد و غیره) وجود دارند که می‌توانند به اختلالات توجه یا خودکنترلی منجر شوند و بر عملکرد آزمون IVA-2 تأثیر بگذارند که این عوامل باید در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار گیرند.

تحقیقات منتشرشده نشان داده‌اند که آزمون IVA-2 CPT ابزاری حساس و معتبر برای شناسایی اختلالات بالینی معمولاً در جمعیت‌های ADHD است. استفاده از آزمون IVA-2 CPT برای کودکان (سنین 7 تا 12 در این مطالعه خاص) نشان داده که این آزمون با حساسیت 92% قادر است افرادی را که توسط پزشک به عنوان مبتلا به ADHD تشخیص داده شده‌اند، شناسایی کند. همچنین، آزمون IVA CPT توانسته 90% از کودکان غیر ADHD را به درستی شناسایی کند (یعنی 10% نتایج کاذب مثبت).

یک مطالعه معتبر دیگر در مورد جمعیت‌های بالینی با سن‌های مختلف (6 تا 55 سال) نشان داد که ترکیب داده‌های مقیاس‌های ارزیابی ADHD با نتایج آزمون توجه بصری و شنیداری IVA-2 به درستی 90% از موارد را با تشخیص بالینی تطبیق داده است. همچنین، این مطالعه 89% از افرادی که ADHD نداشتند را به درستی شناسایی کرده و تنها 11% از آن‌ها را به اشتباه به عنوان مثبت کاذب دسته‌بندی کرده است.

نرم‌افزار پشتیبانی تصمیم‌گیری IVA هم‌چنین بر اساس QEEG و fMRI اعتبارسنجی شده است. این یعنی چه؟
استفاده از IVA-2 نیازمند آن است که تحت نظارت یک حرفه‌ای دارای مجوز در زمینه استفاده و تفسیر آزمون‌های روان‌شناختی انجام شود. این آزمون به عنوان ابزار تشخیصی مستقل یا اولیه طراحی نشده و تفسیر آن نیازمند این است که متخصص به صورت مستقیم تأیید کند که آزمون IVA-2 CPT به درستی تکمیل شده است.

به تنهایی، این آزمون نمی‌تواند حضور یا عدم حضور هر تشخیص بالینی خاص را شناسایی کند. هدف این آزمون روان‌شناختی این است که مقیاس‌های استاندارد مختلف عملکرد توجه و کنترل تکانه را ارائه دهد که ارزیاب‌ها می‌توانند در ارزیابی‌های جامع بالینی خود به آن‌ها توجه کنند.

تست از راه دور

اکنون شما می‌توانید از آزادی استفاده از آزمون IVA-2 در مکان‌های مختلف بهره‌مند شوید بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه کامل برای ایستگاه‌های اضافی داشته باشید. با پرداخت یک هزینه یک‌بار، می‌توانید مجوز ویژه‌ای برای استفاده از IVA-2 از مکان دوم اضافه کنید. این مجوز به صورت خودکار هنگام تمدید مجوز اصلی آزمون توجه بصری و شنیداری IVA-2 شما بدون هزینه اضافی تمدید می‌شود.

گزینه جدید آزمون از راه دور IVA-2 به شما این امکان را می‌دهد که آزمون‌ها را به صورت آنلاین و از طریق آی‌پد یا آی‌فون خود در مکان‌های مختلف انجام دهید. داده‌های آزمون به رایانه شخصی شما بارگذاری می‌شود و فقط از مجوز اصلی IVA-2 شما قابل دسترسی است. داده‌ها به صورت رمزگذاری شده ایمن هستند و هیچ اطلاعات شخصی آنلاین منتقل نمی‌شود.

گزارش‌های موجود

نرم‌افزار IVA-2 آزمون توجه بصری و شنیداری IVA-2 چهار گزارش اصلی تفسیر را فراهم می‌کند – گزارش بالینی، استاندارد، تفصیلی و جامع. نتایج مقیاس‌های ارزیابی ADHD می‌توانند در این گزارش‌ها گنجانده شوند. این گزارش‌ها تفسیر و تحلیل تدریجی بیشتری از 82 مقیاس آزمون فراهم می‌کنند. همچنین پنج نوع گزارش تکمیلی موجود است که تحلیل‌های عمیق‌تری از نقاط قوت و ضعف شنوایی و بصری دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

گزارش بالینی

این گزارش به روان‌شناسان مدرسه کمک می‌کند تا عوامل مختلف مهم در فرآیند تصمیم‌گیری تشخیصی خود را ارزیابی کنند و به آن‌ها در ادغام مشاهدات بالینی با تاریخچه بالینی، علائم ارائه‌شده، مشکلات روان‌شناختی دیگر، نتایج مقیاس‌های ارزیابی و داده‌های آزمون IVA-2 کمک می‌کند تا ارزیابی جامعی ارائه دهند.

گزارش استاندارد

این گزارش اطلاعات ضروری برای کمک به پزشک در توسعه تشخیص خود را فراهم می‌آورد. در این گزارش، اعتبار آزمون بررسی شده و یک نمای کلی از مقیاس‌های جهانی IVA-2 ارائه می‌شود.

گزارش تفصیلی

این گزارش از اطلاعات آزمون IVA-2، داده‌های مقیاس‌های ارزیابی موجود و اطلاعات مربوط به علائم ADHD قبل از سن دوازده سال استفاده می‌کند تا به ارزیاب در تفسیر نتایج آزمون کمک کند.

گزارش جامع

این گزارش به صورت عمیق به بررسی نتایج آزمون می‌پردازد و شامل تمام مقیاس‌هایی است که در گزارش‌های استاندارد و تفصیلی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، همچنین تحلیل‌های بیشتر و داده‌های مقیاس‌های اضافی را ارائه می‌دهد.

نرم‌افزار IVA-2

  • یک آزمون 15 دقیقه‌ای برای استفاده توسط متخصصان بهداشت روان و پزشکی است.
  • شامل مقیاس‌های ارزیابی ADHD رایگان برای والدین، معلمان و خودارزیابی به صورت آنلاین است.
  • گزارش‌دهی سریع و قابلیت ایجاد گزارش یک صفحه‌ای برای ارزیابی جامع.
  • قابلیت استفاده با DSM-5® و کمک به شناسایی احتمال بیماری‌های مشابه.
  • شامل تجزیه و تحلیل‌های مختلف داده‌ها در قالب جدول، نمودار و توضیحات برای کمک به تفسیر نتایج آزمون.

مقیاس‌های ارزیابی رایگان

سیستم نرم‌افزار IVA-2 CDS این امکان را می‌دهد که تا 9 مقیاس ارزیابی ADHD رایگان برای والدین، معلمان و خودارزیابی به صورت آنلاین انجام شود. مقیاس‌ها به صورت خودکار نمره‌گذاری می‌شوند و داده‌های خلاصه به صورت محرمانه دانلود می‌شوند.

توجه: برای دسترسی به مقیاس‌های ارزیابی ADHD، باید یک آزمون انجام دهید.